Tänk dig lycklig!

Monica Granath ger i Expressen Hälsa 5 bra tips på hur man skapar rätt mental inställning (RMI) för att känna lycka. ”I dag är jag är hög på min egen lycka”, säger hon:

  1. Ge komplimanger. Hälsa på busschauffören eller ge en komplimang till snabbköpskassörskan. Ser du människor så kommer de att se dig. Genom att vara snäll mot andra mår du bättre och hjärnan utsöndrar serotoniner, vilket är kroppens egna lyckopiller.
  2. Se möjligheterna. Se inte allt som hinder – se möjligheterna. Man kan oftast hitta lösningar. Människor är hjälpsammare än man tror.
  3. Le och skratta. Om du ler mot en människa så ler personen tillbaka i 90 procent av fallen.
  4. Tänk positivt. Fokusera på det som är bra i tillvaron, visa upp dina positiva sidor.
  5. Visa känslor. Våga visa att du tycker om människor.

Mycket bra tips tycker jag. Vilket av dessa tips skulle du kunna använda dig av redan i dag?

/Den nakna coachen 😀

Dela med dig!
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
  • RSS
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tänk dig lycklig!

  1. Mattias skriver:

    Fick ett liknande tips av nlp-coachen joseph mcclandon: att mentalt (bara inom dig räcker) när du passerar människor på gatan, skicka tanken : ”hej, hur mår du, hoppas du mår bra?” som ett sätt att interagera. Vi känner ju av varandras tankar på något plan – vi är ju energetiska varelser också och en inbjudande, vänlig tanke, även om den inte formuleras med ord, öppnar något mellan oss! Hursomhelst bättre än alternativet: ”get out of my way!” som också kan tänkas, exempelvis i Stockholm City 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *