Lyssna på problem

Ända sedan jag var liten och åkte på sommarkollo har jag älskat att lyssna på problem. Jag har lyssnat, medlat, kommit med råd, tröstat, peppat och sagt ifrån. I tonåren var det underbart när någon kompis hade kärleksbekymmer och vi kunde sitta i timmar och analysera och komma fram till lösningar på problem.

Ibland kan det vara svårt att inse sina naturliga talanger. För mig tog det många år innan jag insåg min talang. Jag är en lyssnare, problemlösare och ser möjligheter i det mesta. Jag är jätteglad över att kunna jobba med det jag älskar allra mest.

Vilken talang eller egenskap har du som är så självklar och naturlig för dig att du inte ens värderar den som något speciellt? Vad är det som är så enkelt för dig att du inte ens tänkt tanken att det är något du kan jobba med?

Hör gärna av dig och berätta

Må bäst!

/Den nakna coachen 🙂

bloglovin

Dela med dig!
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
  • RSS
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lyssna på problem

  1. Mattias skriver:

    ”Jag är en lyssnare, problemlösare och ser möjligheter i det mesta.” Så sant, Linda! 🙂

  2. Christine skriver:

    Hur hanterar ni era egna bekymmer undrar jag?
    Det är alltid lättare att komma med tips till andras situationer och bekymmer däremot mina egna har jag svårt att gripa tag i, bena ut och därmed göra något åt…
    /Christine

    • Tack för din fråga!

      För egen del så brukar jag bolla mina privata problem med nära vänner och när det gäller problem som dyker upp i professionen så tar jag hjälp av min handledare eller en kollega för att få klarhet.

      Ibland kan det vara bra att få lite distans till problemet och på så sätt hitta en lösning.

      Ha det så bra
      Vi hörs

      Linda

      /Den nakna coachen 🙂

  3. Karin Ulfhielm skriver:

    Jag är bra på att få människor att känna sig delaktiga och att må bra – lite som en i mitt nätverk sa: ”Karin, du är en ”få-folk-att-må-bra:are”. Det i kombination med att jag lärt mig att lyssna ingående på djupet och min vilja och förmåga att se saker ur olika perspektiv, har också gjort att jag blivit bra på att hjälpa människor att hjälpa sig själva.

  4. Liv skriver:

    Hej!
    Tack för kommentarerna 🙂
    Workshopen var jätte intressant och rolig. Något jag kan rekommendera.

    Ha en bra dag.
    Liv

  5. Sara skriver:

    Jag är också en lyssnare, även om jag på äldre dagar har märkt av att jag inte alltid är den bästa lyssnaren för att mina tankar flyter iväg. Så jag är också en funderare. Tillbaka till lyssnarbiten. Varför är jag en bra lyssnare? Jag tror det beror på att jag är nyfiken på människor, deras historier, deras upplevelser och känslor. Jag är också en problemlösare. Om någon har ett problem går hjärnan direkt till vad jag eller de själva skulle kunna göra för att inte längre ha problemet. Hm. Ska nog ta den här texten till min egen blogg också, haha! 😀

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *